Botley är redo att användas direkt och barnen kan börja programmera på bara några minuter!
Dessa är några av de funktioner som Botley har:
- Upptäcka objekt och flytta runt dem
- Följa upprepade kommandon
- Navigera genom en hinderbana
- Följa svarta linjer
Det finns också flera "dolda" funktioner som kan upptäckas under vägen!
Paketet innehåller:
· Botley 2.0 roboten
· Fjärrkontroll
· Avtagbara armar / visir
· 40 programmeringskort
· 6 underlag, dubbelsidiga
· 27 delar för att bygga hinderbana
· Aktivitetsguide
Botleys aktivitetskit med 77 delar levereras med fjärrstyrd programmeringsenhet, flyttbara robotararmar, 40 kodkort, 6 dubbelsidiga brädor, 27 hinderslingelement och en startguide med kodutmaningar. Instruktioner på engelska.
Storlek: B13 x H7 x D8,5 cm.
3 AAA-batterier (ingår ej).
Fjärrkontrollen kräver 2 AA-batterier (ingår ej).
Barnen lär sig S.T.E.M. färdigheter (Science, Technology, Engineering and Maths) medan de spelar och har kul. Med Botley lär barnen sig grundläggande programmering genom aktivt spel. Perfekt för att främja kritiskt tänkande och problemlösning.
Ingen smartphone eller läsplatta krävs. Botley har ett lättanvänt fjärrprogram som skickar kommandon.
Uppmuntra barnen genom att placera kodkorten i önskad ordning innan de programmerar Botley. Det hjälper dem att visualisera hur Botley ska förflytta sig. Den kan programmeras upp till 80 steg i en sekvens. När en sekvens är programmerad trycker du på "Skicka" och ser hur Botley fungerar.
Botley kan upptäcka objekt och kan programmeras för att flytta runt dem med "om så - gör så"-logik. LED-lampor upptill indikerar rörelsens riktning.
---